DCIM100MEDIADJI_0979.JPG

Internat og skolebygning

Selve skolen består av en hovedbygning med internat, kjøkken, matsal, fellessal, peisestue, elevstue, håndverkssaler, elevkjøkken, bibliotek, møterom og kontor.

I fellessalen har vi morgensamling og foredrag. I tillegg bruker elevene ofte fellessalen til filmvisning, dans, yoga, konserter og hva dere ellers måtte finne på.

I peisestua er det myke sofaer, brettspill og ofte fyr i peisen. Her kan du slappe av og nyte kvelden, strikke litt, eller kanskje ta deg en lur.

I tillegg til hovedbygningen har vi to internathus, et båtbyggeri, badstue, smie, sagbruk og stabbur.

Et lite stykke unna ligger gården vår, og i heiene på den andre siden av innsjøen ligger setra. Vi har også en gamme i fjellet, noen timers gange nordover.

Det er gratis wifi i skolens fellesarealer.

Vi er i en spennende renoveringsprosess. Mye av bygningsmassen er slitt, noe er under oppgradering, og noe er oppgradert.

Internat-fosen-folkehogskole

Internat

Alle elevene bor på skolens internat, og de aller fleste på dobbeltrom. Det er utrolig koselig å bo så tett på så mange nye venner, og man blir ekstra godt kjent!

Hovedinternatet er en del av skolebygningen. I tillegg har vi to mindre internathus bak skolen.

På rommet er det to senger, skap, skrivebord, hyller og vask.

I vaskekjelleren har vi vaskemaskiner og tørkerom. Bruk av disse er inkludert i skolepengene. Vi har også vaskeutstyr til romvask.

Internat-Fosen-fhs

Ferier

Internatet er stengt i skolens ferier (høstferie, juleferie og påskeferie). Etter avtale er det mulig å bo på gården i feriene mot at du hjelper til med gårdsarbeid.